Meslek Yüksekokulu

Bilgi

· Kurumsal Olgusal:

1. Fizyoterapi alanıyla ilgili kavramlar, mesleğin görev ve sorumlulukları hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.

· Beceriler

· Bilişsel Uygulamalı

2. Fizyoterapi ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme yeteneği kazanır.

3. Fizyoterapi ünitesinde kullanılan cihazların ne amaçla ve nasıl kullanıldığını bilirler. Fizik tedavi uzman hekimi ve fizyoterapist eşliğinde fizyoterapi ünitesinde bulunan, tens, ultrason ve hotpack gibi uygulamalarda görev alırlar.

4. Bünyesinde bulunduğu işletmenin faaliyet konusunu, organizasyon yapısını ve departmanlarını bilirler. Fizyoterapi ünitesinde verilen hizmetleri açıklayabilirler.

5. Üniteye gelen hastaların tanı ve tedavisine ilişkin terimleri bilirler.

6. Fizyoterapi ünitesinde uygulanan güvenlik uygulamaları ve prosedürlerini bilirler.

7. Fizyoterapi ünitesine gelen hastaların bilgilerini ilgili departmanlardan alabilirler.

8. Sorumlu fizyoterapistin ihtiyaç duyması halinde gerekli uygulamalarda yardımcı olabilir.

9. Hastaların kullandığı yardımcı transfer cihazlarını (tekerlekli sandalye, koltuk değneği, walker vs.) tanır ve hastalara yardımcı olur.

10. Farklı hastalık tipleri ve uygulanacak tedavi seçeneklerini birbirinden ayırabilir.

11. Hasta hakları ve hasta mahremiyeti konusunda gerekli özeni gösterir.

12. Fizyoterapi ünitesi bünyesinde ve diğer hastane çalışanlarıyla ekip çalışmasının gerektirdiği sorumlulukla çalışır.

· Yetkinlikler

· Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

13. Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır.

13.1 Bireysel çalışmalar yürütür, akademik ve sosyal sorumluluğunun farkında olur.

14. Çok disiplinli gruplarda yer alır. İşyeri deneyimi kazanır.

15. Fizyoterapi hizmeti sunan hastane, özel dal merkezi ve eğitim ve araştırma hastanelerinde çalışabilirler.

· Öğrenme Yetkinliği

16. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.

17. Kazandığı bilgi-becerinin ileride yeterli olmayacağını kavrar.

18. Mesleki alanda bilgi ve teknolojisi gelişimini takip eder

19. Araştırma yapar.

· İletişim ve Sosyal Yetkinlik

20. Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.

20.1 Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını kullanır.

20.2 Ödev / rapor hazırlar.

20.3 Sözlü sunum yapar.

21. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

21.1 Yönlendirilmiş çalışma hazırlar.

21.2 Staj çalışmasında alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

22. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyip, meslektaşları ile iletişim kurar.

22.1 Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde İngilizce kullanır.

23. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

23.1 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

· Alana Özgü Yetkinlik

24. Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayarak anlayabilir.

24.1 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur.

25. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

 25.1 Temel hukuki konularda bilgi sahibidir.

25.2 Kendi ve beraberinde çalışanların iş güvenliği ve sağlığı için alınması gereken tedbirleri açıklar.

25.3 Kalite ve iyileştirme süreçlerini açıklar.

25.4 Çevre konusunda bilinçlenir.

25.5 Kültürel ve tarihi değerler konusunda bilgilidir.

25.6 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını, davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi temel düzeyde kavrayabilir.

25.7 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme konusunda yeterli bilince sahip olur.