Meslek Yüksekokulu

Program Başkanının Mesajı

İşletmeler, etkin bir lojistik yönetimi uygulayarak; hem iç pazardaki daralan satış düzeylerini ve karlılıklarını arttırabilir hem de küresel piyasa ortamında daha etkin yer alabilirler.

Pazarda kalıcı olmak ve müşteriye ekonomik fiyatlarla mal / hizmet sunmak isteyen işletmeler, lojistik yönetimi kapsamında; tedarikçileri ile daha iyi ilişkiler kurarak, dahili tedarik zincirleri içindeki üretim, ar-ge, satış, satın alma, dış ticaret ve lojistik departmanları arasındaki ilişkileri etkinleştirerek, dağıtımda daha hızlı ve optimum lojistik modeller yaratarak; envanter, dağıtım, depolama ve yönetim maliyetlerini düşürmekte, tüketiciyi anlayan, müşteri taleplerine ilk cevap veren firma olmaya çalışmaktadırlar.

Lojistik faaliyetleri, müşterilerin ihtiyaçlarını gidermek üzere her türlü ürün, hizmet ve bilgi akışının, etkili ve verimli bir şekilde planlanması uygulanması ve kontrolünü içerir. Lojistik, geçmişte askeri bir terim olarak bilinen ve iş dünyasının daha çok taşıma faaliyetlerini anlatmak için kullandığı bir ifade olmuştur. Günümüzde ise Lojistik Yönetimi; "Müşteri isteklerini karşılamak üzere, ham maddenin başlangıç noktasından, ürünün tüketildiği son noktaya kadar olan ürünlerin, hizmetlerin ve bilgi akışının, en etkin ve verimli bir şekilde her iki yöne doğru hareketinin ve depolanmasının, planlandığı, uygulandığı ve kontrol edildiği, “tedarik zinciri süreci” aşaması olarak tanımlanmaktadır.

Lojistik, taşıma faaliyetlerinin yanı sıra depolama, dış ticaret, gümrük, paketleme, dağıtım gibi çok sayıda hizmetin bir arada ve eşgüdümlü bir şekilde yapılmasını gerektirmektedir. Lojistik hizmet, içinde birçok faaliyeti barındırır ve bu faaliyetleri bütünlük arz eden bir şekilde verebilen şirketlere Lojistik Hizmet veya Şirket denilebilir.

Lojistik hızla gelişmekte olan bir sektördür. Küreselleşmeyle birlikte, aynı fiyat düzeyindeki ürünler arasındaki kalite farkı en aza inmiştir. Artık önemli olan hizmette fark yaratmaktır. Yani doğru ürünü, doğru miktarda, doğru koşullarda, doğru yerde, doğru zamanda, doğru maliyetle ve doğru müşteriye sunmak önemlidir. Bu performans düzeyi, ancak işi lojistik olan şirketler tarafından başarılabilir. Dünyada üretim veya satış şirketlerinin çoğu lojistik faaliyetlerini, dış kaynak kullanımı (outsourcing) kavramı altında, işi lojistik olan firmalara vermektedir.

Teknolojik gelişmelerdeki baş döndürücü sürat, sadece işletmelerin farklı birimleri arasında değil işletmeler arasındaki iletişimi de kolaylaştırmıştır. Tüm bu faaliyetler ise günümüzde Tedarik Zinciri Yönetimi başlığı altında ifade edilmektedir. Artan küresel rekabet koşullarının da etkisiyle işletmelerin azalan kar oranları, ancak etkin bir tedarik zinciri yönetimi sayesinde sürdürülebilir bir iş olanağına dönüştürülebilir. Geleceğin işletmelerinin rekabet üstünlükleri, bu işletmelerin tedarik zincirlerini rakiplerine göre ne kadar iyi idare edebildiklerine göre belirlenecektir. Lojistik, rekabet avantajı sağlamak için günümüzde ve gelecekteki en büyük önem arz eden hizmet alanlarından biridir.

Lojistik Programı, yukarıda ifade edilen görüşler doğrultusunda küresel rekabet ortamında bu alandaki gelişmeleri izleyebilen, endüstriyel uygulamalara yönelik, yaratıcı ve yenilikçi fikirlerin oluşmasını sağlayabilen, uluslararası düzeyde bilgi ve beceri ile donatılmış insan kaynağının yetiştirilmesine yönelik olarak tasarlanmıştır.

Katılımcıların mezuniyet sonrasında küresel tedarik zincirlerini daha iyi anlayabilmeleri, tasarlayabilmeleri ve daha verimli bir şekilde yönetebilmeleri, programın en temel özelliğidir. Tedarik Zinciri ve Lojistik alanındaki mevzuatlar, endüstriyel uygulama pratikleri, satın alma yöntemleri, bilgi paylaşımı ve buna yönelik kurulan ortaklıklar/stratejik işbirlikleri, dağıtım kanallarının tasarımı gibi konular program süresince değişik açılardan ele alınacak, öğrencilerin bilgi ve becerini geliştirmelerine katkıda bulunacaktır

Programın eğitim dili Türkçe olup, hazırlık eğitimi isteğe bağlıdır.

Doç.Dr. Bora COŞAR 

Program Başkanı